Monday, June 17, 2019

Urusan Kenaikan Pangkat PPP Gred DG32 Hingga DG54 Dan AKP Secara Time-Based Berasaskan Kecemerlangan (TBBK) Fasa 2 Julai Hingga Disember 2019

. Monday, June 17, 2019

Dengan hormatnya perkara di atas adalah dirujuk.

2)  Dimaklumkan bahawa Urusan Kenaikan Pangkat bagi Julai hingga Disember Tahun 2019 akan dibuka mulai 17 Jun 2019 secara atas talian di iklan ePangkat (Garis Panduan tersebut juga boleh dimuat turun dalam sistem ePangkat / web KPM untuk memudahkan rujukan)Sila Klik Disini (Pautan Web KPM)

3)  Mulai tahun 2019, Urusan TBBK adalah PERAKUAN OLEH PEMOHON SENDIRICalon HANYA PERLU MENYEMAK SEMUA MAKLUMAT YANG TELAH DIKEMASKINI OLEH KETUA JABATAN MASING - MASING MENGGUNAKAN LOG MASUK SENDIRI mengenai permohonan TBBK tersebut melalui sistem ePangkat. Sebarang percanggahan maklumat perkhidmatan hendaklah dimaklumkan segera kepada Ketua Jabatan. Sila rujuk CARTA ALIR PROSES KERJA URUSAN KENAIKAN PANGKAT PPP DAN AKP SECARA TIME-BASED BERASASKAN KECEMERLANGAN (TBBK) MENGGUNAKAN SISTEM EPANGKAT seperti di LAMPIRAN A.  

4)  Bersama-sama ini disertakan senarai semak dokumen yang perlu dihantar ke Unit Naik Pangkat, JPNPP pada atau sebelum 05 Julai 2019 (Jumaat). Klik pautan yang diberikan untuk muat turun borang yang berkaitan (Muat Turun Borang)

Sekian, terima kasih.

0 comments:

Post a Comment